الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

قصة س.فاح الجزة قذافي فراج كاملة شيقة جدا

قصة س.فاح الجزة قذافي فراج كاملة شيقة جدا

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات

موقع أيام نيوز

يطلع مين سفاچ الجيزة اللي الكل بيسأل عنه؟
وليه صناع المسلسل اختاروا شخصية زي دي بالأخص علشان يجسدوها!
وإيه الحكاية بالظبط؟
ومين هو سفاچ الجيزة الحقيقي؟!

خليني أقول لك في البداية كدا إن يفاح الجيزة مثال حي على إن الإنسان مبقاش بس بيتبع (إبليس)، دا بقى يجسد (إبليس) نفسه.

فأنا جاي النهاردا أقول لك القصة كاملة، من أول ججث0ة، للنهاية.
فلو مش عارف.
ركز معايا، وهتعرف.

جاهز؟
يلا بينا.

(قذافي فراج)، شاب بسيط من سكان الجيزة، في 2015م كان بيملك مكتبة، وكان شغال فيها بنت اسمها (نادين)، وكان على يـلاقة غير شرعية معاها.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

بيفضل (قذافي) على علاڤة بالبنت فترة، وبعدين بيشوف أختها، فبتعجبه، وبيحاول يعمل معاها علاڤة هي كمان، بس البنت بترفض.
(قذافي) مقبلش رفض البنت، وقرر إنه يطولها بأي تمن، فراح يخطبها، ولكن (نادين) أختها معجبهاش الوضع، فهددته وقالت له إنها هتفضحه.

في شهر مارس 2015م (قذافي) استدرج (نادين) للشقة عنده علشان ينهوا مشاكلهم مع بعض، شقته في بولاق الدكرور دور أرضي، وأول ما دخلت وقعدت قدم لها كوباية عصير فيها سمھ، البنت بدأت تصارع الألم بعد ما السمھ دخل جسمها، راح ياربها بآلة

 حادة على راسها كذا يـربة لحد ما مl'ټټ، وحفر في الشقة ود.ين جيتها وردم عليها وبلط الشقة تاني.

أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.

وعلشان يبعد الشبهة عنه، مسك تليفونها وفبرك رسايل بينها وبين شاب، وبعتها لأهلها علشان يقنعهم إنها اتعرفت على شاب عايش بره وهربت معاه علشان تشتغل في التمثيل والسينما، وللأسف الأهل صدقوا.

خليني أقول لك إن عقله حرفيًا شغال زي مكنة مبتقفش، واحد لسه مرتكب جـ،ـړيمة زي دي طبيعي عقله يقف، بس اللي حصل غريب.
(قذافي) بيكمل حياته طبيعي، بل إنه بيبدأ يتجه لفعل تاني أغزب.
(قذافي) كان على تواصل مع صديق طفولته مهندس اسمه (رضا) شغال في السعودية، فبدأ يقنعه إنه عاوز يستثمر فلوسه في مجموعة مشروعات هتحقق له أرباح يأمن بيها مستقبله، وفعلًا (رضا) اقتنع وعمل له توكيل، ولكن (قذافي) باع لنفسه كل ممتلكات (رضا)، وكان ناوي يسافر ويهرب، ولكن (رضا) كان مقرر إنه ياخد أجازة في مصر من غير زوجته وأطفاله، علشان يشوف المشاريع اللي بدأ يعملها صاحبه (قذافي).

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات