الأربعاء 19 يونيو 2024

رواية اسرار حماتي جميع فصول الرواية

رواية اسرار حماتي جميع فصول الرواية

انت في الصفحة 1 من 8 صفحات

موقع أيام نيوز

كنت متضايق جدا ان حماتي هتسيب بيتها وتيجي تقعد عندنا 10 ايام، انا مش فاهم ليه بصراحة، انا اصلا بحب اخد راحتي في بيتي ومبحبش اي حد يحبس حريتي ولا يكتم على نفسي، قلت الكلام دا لمراتي، حسيت انها زعلت وقالتلي خلاص يا حبيبي أقولها متجيش، انا حسيت اني كدا هلبس في نكد ربنا وحده اللي يعرف هيخلص امتى فسلمت بالأمر الواقع..
ظبطنالها أوضة الأطفال، بما اننا لسه متجوزين من خمس شهور بس ولسه معندناش أطفال، وجت معاها شنطة هدومها، ومن أول يوم ليها عندنا في البيت دخلت اوضتها وقفلت على نفسها وفرضت على نفسها عزلة تامة..
اول يوم ليها كنا بنخبط على أوضتها علشان تخرج تاكل معانا، كانت بتقول انها مش جعانة، في الاول انا قلت دا عادي وطبيعي لانها مكسوفة، مع اني مش فاهم لما هي مكسوفة ايه اللي خلاها تسيب شقتها وتيجي تنورنا هنا 10 ايام بحالهم..

بس ما علينا..


الغريبة ان الوضع دا استمر 3 ايام بحالهم لحد ما بدأت اقلق، الست دي عايشة 3 ايام من غير اكل ازاي يعني..
مراتي قالتلي اكيد جايبة اكل معاها يعني، مش معقول هتعيش من غير اكل انت عارف يا حبيبي ماما حساسة اوي، دي ما بتعملش اي صوت طول ما هي في البيت، زي النسمة ولا حد يحس بيها..
منطقي على العموم التصور دا، ممكن يتفهم يعني، معاها في الشنطة اكل عايشة عليه ومبتاكلش معانا خالص..
بس دي ما خرجتش من الأوضة بقالها 3 ايام، مشوفتهاش دخلت الحمام ولا مرة، بتعمل فيها ايه دي كمان، بتعملها في الكومودينو ؟

مع رابع يوم بالظبط بدأت الست دي تبقى مريبة ومثيرة للشك ومحدش فاهم هي بتعمل ايه جوا..
طول الليل سامعها بتتكلم مع حد، بس مش قادر افهم الكلام اللي بتقوله، وطبعا المدام عندها تفسير جاهز، اكيد بتتكلم في التليفون يا حبيبي..
بس هو منطقي حد يتكلم طول الليل في التليفون من غير ما يفصل ثانية واحدة ؟
نزلت أصلي الفجر زي كل يوم، بس لقيت الكهربا قطعت فجأة وانا على السلم، شغلت فلاش موبايلي ونزلت، وأنا تحت البيت لقيت المنطقة كلها ضلمة كحل، متشوفش كف ايدك، بس فيه نور جاي من شقتي، تحديدا من أوضة حماتي..
مش نور شمعة دا ولا نور فلاش، دي إضاءة عالية جدا..
طلعت فوق اشوف ايه اللي بيحصل..

انت في الصفحة 1 من 8 صفحات